Vārda dienas svin:   |

facebook Twitter draugiem google youtube

Kopējais Latvijā darbojošos apdrošinātāju parakstīto prēmiju apjoms 2015. gada pirmajā pusē pieaudzis par 7,5%

Lai noskaidrotu šī brīža situāciju apdrošināšanas tirgū, Pirmā Biznesa radio žurnāliste Lana Zujeva sazinājās ar Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidentu Jāni  Abāšinu!

Kādiem aprosināšanas veidiem šobrīd Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku?

Tā grūti pateikt. Tā smuki aug dzīvības apdrošināšana, tie ir pirmajā pusgadā apmēram pluss 17% pret iepriekšējo gadu. Protams, tik pat labi cilvēki ir spiesti dot priekšroku OCTA polisei, kura jebkurai mašīnai ir obligāta. Ļoti smuki arī pieaug civiltiesiskā apdrošināšana, pluss 18%. Tās būtu tās lietas, kuras smuki aug.

Kuros apdrošināšanas veidos parakstīto prēmiju apjoms pieaug un kuros sarūk?

Vislielākais parakstīto prēmiju pieaugums 17,9% apmērā starp lielākajiem apdrošināšanas veidiem ir vispārējā civiltiesiskajā apdrošināšanā. Galvenokārt tas skaidrojams ar to, ka uzņēmumi arvien vairāk apzinās riskus saistībā ar zaudējumu nodarīšanu trešajām pusēm, tāpēc apdrošina savu atbildību par lielākām summām.

Savukārt lielākais izmaksāto atlīdzību apmēra pieaugums vērojams īpašuma apdrošināšanā – par 25,5%.

Liels izmaksāto atlīdzību pieaugums vērojams arī veselības apdrošināšanā – par 19,7%. Iespējams tas saistīts ar ilgstošo pavasari un auksto laiku, kas veicinājis daudz saslimšanu.

Bet kopējais parakstīto prēmiju apjoms par pirmo pusgadu ir pieaudzis, tie ir 7,5%, kas manuprāt ir veselīga izaugsme.

Vai apdrošinātāji mums tuvākajā laikā piedāvās vai jau piedāvā jaunus apdrošināšanas produktus?

Viens jauns apdrošināšanas produkts, kurš nav galīgi jauns, viņam rudenī būs divi gadi, ir mūža pensijas apdrošināšana, kas nozīmē to, kad cilvēks iet pensijā, un, ja viņam ir veidots uzkrājums otrajā pensiju līmenī, tad viņš var izvēlēties vai šo pensiju turpināt saņemt no valsts sistēmas vai apdrošinātājiem. Apdrošinātāju pusē ir vairāki plusiņi, kā piemēram, iespēja šo pensiju mantot.

Otra lieta, ko būtu vērts pieminēt, ir vasaras produkti:  velopolises. Kā arī apdrošinātāji klasiskajiem apdrošināšanas produktiem meklē dažādas „piedevas”, ar ko viņi varētu atšķirties tirgū no citiem apdrošinātājiem.

Interviju Pirmajā Biznesa radio klausieties šodien plkst. 18.09 un atkārtojumā brīvdienās! (L)

Klausītāji un mūsu lasītāji mēs gribētu uzzināt vai Jums ir svarīgs apskatītais jautājums! Lūdzu, komentējiet, būsim pateicīgi par Jūsu viedokli!

 

(Visited 55 times, 1 visits today)
(Visited 55 times, 1 visits today)

Atstāt komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *