Vārda dienas svin:   |

facebook Twitter draugiem google youtube

Paceļot transportlīdzekļa nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu, plāno iekasēt 93 miljonus eiro 56

Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar ekspertiem izstrādājusi alternatīvu variantu attiecībā uz transportlīdzekļu nodevas apmēra izmaiņām, paredzot būtiskāk celt nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu. Šogad transportlīdzekļa nodevā iekasē 93 miljonus eiro, tādu pašu apjomu plānots iekasēt 2017.gada.

Šodien preses konferencē SM Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidroja, ka ministrija piedāvā transportlīdzekļa nodevu samazināt tām automašīnām, kas ir jaunākas par 2009.gadu un kurām ir mazs CO2 izmešu daudzums – no nulles līdz 50 gramiem par kilometru, bet tām automašīnām, kuru CO2 izmešu daudzums ir no 250 un virs 350 gramiem uz kilometru, – nodevas apmērs augs par 100-150 eiro.

“Nodoklis būtiskāk paaugstināsies tiem auto, kuru CO2 izmeši ir no 250 līdz 300 gramiem uz kilometru, no 300 līdz 350 gramiem uz kilometru un virs 350 gramiem uz kilometru. Būtībā tie ir luksusa klases auto. Jaunais nodoklis attieksies uz aptuveni 92 000 automašīnu, bet 2019.gadā tās būs vairāk nekā 111 000 automašīnu. 2017.gadā plānots iekasēt vairāk nekā 93 miljonus eiro,” teica Vectirāns.

Panāktā vienošanās ar nozares pārstāvjiem paredz, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes tiks noteiktas 11 kategorijās.

Automašīnām ar CO2 izmešiem:

  1. līdz 50 gramiem uz kilometru nodoklis nebūs jāmaksā (iepriekš projektā bija paredzēti 20 eiro),
  2. ar izmešiem no 51 līdz 95 gramiem uz kilometru – nodokļa likme būs 12 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 48 eiro),
  3. ar izmešiem no 96 līdz 115 gramiem uz kilometru – 48 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 69 eiro),
  4. ar izmešiem no 116 līdz 130 gramiem uz kilometru – 84 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 91 eiro),
  5. ar izmešiem no 131 līdz 155 gramiem uz kilometru – 120 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 124 eiro),
  6. ar izmešiem no 156 līdz 175 gramiem uz kilometru – 144 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 140 eiro),
  7. ar izmešiem no 176 līdz 200 gramiem uz kilometru – 168 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 160 eiro),
  8. ar izmešiem no 201 līdz 250 gramiem uz kilometru nodeva būs 264 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 250 eiro),
  9. ar izmešiem no 251 līdz 300 gramiem uz kilometru – 408 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 360 eiro),
  10. ar izmešiem no 301 līdz 350 gramiem uz kilometru – 552 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 490 eiro),
  11. bet ar izmešiem virs 350 gramiem uz kilometru – 756 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 640 eiro).

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) piebilda, ka lielāks nodoklis pēc jaunās sistēmas būs jāmaksā tādām automašīnām kā, piemēram, “Porsche Cayenne”, “Audi Q7”, “BMW X5” u.c. Turpretī kopējā maksa ekonomiskajiem auto nodeva būs mazāka.

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

iAuto papildina rakstu ar CO2 izmešiem* jaunākajiem modeļiem, lai redzētu, kā šie skaitļi izskatās dzīvē (tur arī pārsteigumi):

  • Porsche Cayenne S E-Hybrid CO2 emisija 79 g/km (12 EUR (2))
  • Hyundai i20 CO2 emisija 92 – 144 g/km (12 – 120 EUR (2-5))
  • Nissan Qashqai CO2 emisija 122 – 138 g/km (84 – 120 EUR (4-5))
  • Porsche Cayenne Diesel CO2 emisija 173-179 g/km (144-168 EUR (6-7))
  • Audi Q7 CO2 emisija 144 – 193 g/km (120 – 168 EUR (5-7))
  • Porsche Cayenne CO2 emisija 215 g/km (264 EUR (8))

*Uzrādītie CO2 emisiju dati noteikti saskaņā ar NEDC procedūru, Eiropas Padomes direktīvas 80/1268/EEK aktuālajā redakcijā. CO2 izmešu daudzums svārstās atkarībā no uzstādīto riepu un disku izmēra.

Vectirāns uzsvēra, ka jaunā kārtība attieksies tikai uz tiem auto, kas ir jaunāki par 2009.gadu, un kārtība stāsies spēkā 2017.gadā. Turpretī pārējiem auto, kas ir vecāki, nodevas aprēķina kārtība nemainīsies nedz nākamgad, nedz pēc 2019.gada.

“Auto, kas ir vecāki par 2005.gadu, nodevu aprēķinās pēc pilnas masas, bet auto vecumā no 2005. līdz 2009.gadam aprēķinās pēc trim parametriem – motora tilpums, auto jauda un pilna masa. Katram auto šie parametri ir atšķirīgi, tie tiek sasummēti un veido nodokli,” sacīja Vectirāns.

“Jaunais princips budžeta veidošanas kontekstā nenozīmē, ka vēlamies iegūt vairāk naudas, jo SM priekšlikuma ietekme uz budžetu ir neitrāla. Šādu piedāvājumu izstrādājām, lai ieviestu skaidrus principus, tādus, kādi ir ieviesti vairākās Eiropas Savienības valstīs,” uzsvēra Tavars.

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

Jau rakstījām, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) iepriekš aicināja pārskatīt piedāvātos grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. “Iespējams, bija pārsteidzīgi vairāk iet uz vides jautājumiem, nevis turpināt ierasto veco kārtību,” izteicās premjers.

Pēc paustajām pretenzijām Ceļu satiksmes drošības direkcija nolēma atteikties no iepriekš plānotā auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieauguma un pārskatīt ieceres.

SM sākotnēji iesniegtie grozījumi paredzēja no 2019.gada transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc spēkrata CO2 izmešu apmēra. Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu līdz 50 gramiem uz vienu kilometru likme paredzēta 20 eiro, ar CO2 izmešu apmēru no 51 grama līdz 95 gramiem uz vienu kilometru likme – 48 eiro, bet ar izmešu apmēru no 96 gramiem līdz 115 gramiem uz vienu kilometru likmes apmērs – 69 eiro.

Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu no 116 gramiem līdz 130 gramiem uz vienu kilometru nodokļa likme paredzēta 91 eiro, ar izmešu apmēru no 131 grama līdz 155 gramiem uz kilometru – 124 eiro, no 156 gramiem līdz 175 gramiem – 140 eiro, no 176 gramiem līdz 200 gramiem – 160 eiro, no 201 grama līdz 250 gramiem – 250 eiro, no 251 grama līdz 300 gramiem uz vienu kilometru – 360 eiro, no 301 grama līdz 350 gramiem – 490 eiro, bet no 351 grama – 640 eiro.

Vēl par šo tēmu portālā iAuto lasi:

(Visited 28 times, 1 visits today)
(Visited 28 times, 1 visits today)

Atstāt komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *