Vārda dienas svin:   |

facebook Twitter draugiem google youtube

Reportāža: Uzņēmumu reģistrā klienti papildus informāciju klientiem vērtē pozitīvi

Uz Uzņēmumu reģistru ik dienu dodas desmitiem cilvēku, vidēji stundā tiek reģistrēti 10 – 15 jauni uzņēmumi. Kad tur ierodos, uzgaidāmā telpa ir pilna, visi nepacietīgi gaida, kad pienāks viņu kārta reģistrēt savu uzņēmumu, vai veikt nepieciešamās izmaiņas jau esošajā. Gaisotne ir mierīga un nepiespiesta. Ik pa laikam, kāds no apmeklētājiem konsultējas ar Uzņēmuma reģistra informātoru, papildus informācija gan skatāma, gan klausāma platekrāna TV, kurš novietots uzgaidāmās telpas centrā, tajā iespējams klausīties arī 1.Biznesa radio un Uzņēmumu reģistra kopprojektu – uzņēmumu reģistra iknedēļas jaunumus.

Visaktīvākais laiks, kad cilvēki dodas reģistrēt uzņēmumus ir rudens, ziema vai pavasaris, taču dienas ietvaros – pusdienlaiks un pēcpusdiena, stāsta Uzņēmumu reģistra Sabiedrisko attiecību speciālists Lauris:

«Aktīvāks periods ir rudens ziemas, arī tagad pavasaris. Vasarā cilvēki nav tik aktīvi, jo daudziem ir atvaļinājumu laiks, cilvēki vēlas atpūsties un laika veltīt sev.

No rīta ir vismazāk, mēs ierosinam cilvēkiem uz uzņēmumu reģistru nākt rīta pusē. Tas pats arī attiecās uz notāru – notārs visbrīvākais ir tieši rīta pusē. Pusdienslaiks ir aktīvāks,  tāpēc cilvēku pieprasījums ir lielāks.»

Visbiežāk tiek reģistrētas sabiedrības ar ierobežotu atbildību, jo tā reģistrācijai no 2010. Gada ir samazināts pamatkapitāls, kā arī valsts nodeva ir krietni mazāka. Taču ir gadījumi, kad uzņēmums netiek reģistrēts:

«Jā, protams, ikdienā tie ir atteikumi, tie ir atlikšanas lēmumi, kuros valsts notāri saskata nepilnības. Klienti saņem atlikšanas lēmumu, kuri tiek novērsti pusotra mēneša laikā. Klienti vienmēr ar šo problēmu spēj tikt galā un nepilnības novēršs laikā.»

Lai, dodoties reģistrēt uzņēmumu, nerastos starpgadījumi, uzņēmumu reģistrs aicina jau pirms tam sagatavot interesējošos jautājumus, uz kuriem atbildes sniegs reģistra informātors, tāpat klienti tiek aicināti jau pirms tam sagatavot visus nepieciešamos dokumentus.

«Tāpēc, pirmkārt, jāsagatavo jautājumi, otrkārt, jāsagatavo visi dokumenti. Visus maksājumus uzņēmumu reģistrā veic elektroniski. Bieži ir situācijas, kad klienti, atnākot uz uzņēmumu reģistru vēlas maksāt skaidrā naudā. Diemžēl mums nav kases, tāpēc nevaram izsniegt čekus. Iespēja maksāt elektorniski ir daudz ātrāka un ērtēka, tāpat cilvēkam nav jādodās uz internetbanku, jo maksājumu var veikt ar kredītkarti.»

Papildus noderīgu informāciju iespējams klausīties gan 1.Biznesa radio tiešraidē, gan Uzņēmumu reģistra uzgaidāmajā telpā. Uzņēmumu reģistrs aicina šo informāciju klausīties un ņemt vērā:

«Viennozīmīgi, noderīga informācija par Uzņēmuma reģistru klausāma 1.Biznesa radio. Ar šī medija palīdzību mēs izplatam Uzņēmuma reģistra iknedēļas aktualitātes, audio tiek ierakstīts ceturtdienās. Viennozīmīgi aicinām klausīties un šīs ziņas ņemt vērā.»

Šo informāciju par noderīgu atdzina arīdzan uzņēmumu reģistrā sastaptie klienti:

«Tur jau ir vērtīga informācija – par cenām, kādi dokumenti nepieciešami, vai līgumu parakstīt, vai nē un tamlīdzīgi. Manuprāt, saturs ir ļoti vērtīgs.

Daudzi cilvēki ir tādi, kuri nodarbojas ar uzņēmējdarbību. Viņiem tas ir aktuāli. Ir ļoti patīkami, ja šāda informācija ir pieejama brīvi, nav nepieciešams speciāli meklēt internetā, īpaši, ja cilvēks nodarbojas ar biznesu, tad laiks ir ļoti svarīgs. Ja šo informāciju var iegūt medijos, tas ir izcili.»

Vienisprātis ir arīdzan uzņēmuma reģistra klients Lauris, kruš informāciju vērtē kā reālu un nepieciešamu:

«Protams, ka noderīgi, tas viss ir pilnīgi reāli – tas ir vajadzīgs.

Kopš 2012. Gada reģistrēto uzņēmumu skaits ir samazinājies, tas skaidrojams ar dažādiem faktoriem, viens no tiem – cilvēki kļuvuši apdomīgāki un pirms dodas reģistrēt uzņēmumu, izvērtē kārtīgāk, vai tas spēs nest peļņu.»

Praksē ir situācijas, kad, reģistrējot uzņēmumu, rodas kuriozas situācijas, stāsta Uzņēmumu reģistra sabiedrisko attiecību speciālists Lauris:

«Saistībā ar kurioziem, tie praktiski ir ikdiena, protams, katrs gadījums ir īpašs, bet visbiežāk tie saistīti ar nosaukumiem, kurus klienti vēlas reģistrēt. Piemēram, “Migla virs pļavām,” “Cerība resnīšiem,” “Vistiņas un karbonādes,” “desu maize,” Švāģeris, Cietais rieksts (laikam no filmas „Cietais rieksts”), ir bijis nosaukums “Redīsiņu revolūcija,” “Zaļie pirkstiņi” un nosaukums – SIA “Bez nosaukuma”. Diezgan amizanti gadījumi, kad cilvēkiem iztēle ir radoša.»

(Visited 39 times, 1 visits today)
(Visited 39 times, 1 visits today)

Atstāt komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *