Vārda dienas svin:   |

facebook Twitter draugiem google youtube

Spiesti finansēt terorismu: uzņēmēji kļūmju dēļ atsakās no reklāmām ‘Google’

Slavenu zīmolu gozēšanās džihādu sludinošos “Youtube” video, kā arī rasismu un pornogrāfiju izplatošos portālos ir ikdienas realitāte, pirms neilga laika ziņoja britu “The Times”. Arī ASV portāls “The New York Times” ziņo, ka šādu nekontrolētu reklāmas izvietošanas gadījumu dēļ no “Google” pakalpojumiem atteikušies pat tādi reklāmdevēju milži kā “AT&T” un “Johnson & Johnson”. Līdzīgu gadījumu netrūkstot arī tepat Baltijā.

Ar teroristu organizāciju “Daesh” un radikālo nacistu kustību “Combat 18” saistītu grupu veidotos un “Youtube” publicētos video izvietoti simtiem lielu uzņēmumu, universitāšu un pat labdarības organizāciju reklāmu video.

Ņemot vērā, ka katri 1000 skatījumi video autoram parasti ienes 7,60 ASV dolārus lielu peļņu, medijs izrēķinājis, ka tādi uzņēmumi kā “Mercedes-Benz”, “Waitrose” un “Marie Curie” ektrēmistu organizācijām radījuši vairāku desmitu tūkstošu eiro peļņu. Dažu video skatījumu skaits pārsniedzot pat miljona atzīmi.

Lielās reklāmas aģentūras apsūdzētas par dārgu veicināšanas pasākumu īstenošanu, kuru rezultātā īstenota “slikta reklāma”. Atsaucoties uz nopludinātiem dokumentiem, “The Times” raksta, ka 40% sešu lielāko kompāniju ienākumus veido slēpta naudas apgrozīšana starp saviem uzņēmumiem, kas lielākoties iespējams digitālā mārketinga jomā.

(L)

(Visited 27 times, 1 visits today)
(Visited 27 times, 1 visits today)

Atstāt komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *